اینتریها از شکست مقابل پورتو سخن میگویند

شکست‌ دو بر صفر مقابل‌ پورتو به‌ هیچ‌ وجه‌ قابل‌ پیش‌بینى‌ نبود و شاید به‌ همین‌ خاطر زمانى‌ که‌ هواپیماى‌ حامل‌ بازیکنان‌ اینتر در ساعت‌ 30/16 وارد فرودگاه‌ مالپنزا شد، کسى‌ انتظار آنان‌ را نمى‌کشید و تنها خبرنگاران‌ و عکاسان‌ در محل‌ حضور داشتند!

نراتزورى‌ها قبل‌ از بازگشت‌ به‌ ایتالیا به‌ دستور روبرتو منچینى‌ یک‌ جلسه‌ تمرین‌ در استادیوم‌ بوآویستا انجام‌ دادند و صبح‌ خود را با فریادهاى‌ این‌ مربى‌ 40ساله‌ آغاز کردند.

او تصورش‌ را هم‌ نمى‌کرد تیمش‌ در این‌ بازى‌ حساس‌ با اشتباهات‌ بازیکنانش‌ دو گل‌ بخورد و در طول‌ 90 دقیقه‌ فرصتى‌ براى‌ جبران‌ پیدا نکند.

باخت‌ به‌ پالرمو، یوونتوس‌ و پورتو تقریباً‌ شبیه‌ هم‌ است. اشتباهات‌ بازیکنان‌ و گل‌ به‌ خودی! در چهره‌ هیچیک‌ از بازیکنان‌ ناراحتى‌ حاصل‌ از شکست‌ دیده‌ نمى‌شود. آنها همانند یوونتوس‌ باختند و مثل‌ اودینزه‌ و میلان‌ نتوانستند از فرصتهاى‌ ارزشمند براى‌ رسیدن‌ به‌ پیروزى‌ بهره‌ ببرند و در واقع‌ ایتالیا هفته‌ بسیار بدى‌ را در اروپا سپرى‌ کرد و این‌ مى‌تواند زنگ‌ خطرى‌ براى‌ آنها باشد چون‌ با این‌ شیوه‌ حتى‌ صعود کردن‌ از گروه‌ هم‌ غیرممکن‌ است.

اینتر در استادیوم‌ دراگو یک‌ بازى‌ عجیب‌ را مقابل‌ پورتو به‌ نمایش‌ گذاشت‌ و با دو گل‌ به‌ خودی، سه‌ امتیاز را تقدیم‌ میزبان‌ پرتغالى‌ کرد و با دست‌ خالى‌ راهى‌ ایتالیا شد.

شکست‌ اینتر از نگاه‌ منچینى‌

* روبرتو منچینى‌ باخت‌ دو بر صفر مقابل‌ پورتو را اینچنین‌ تفسیر مى‌کند: نتیجه‌ بازى‌ براساس‌ دو اشتباه‌ رقم‌ خورد و سپس‌ جبران‌ آن‌ بسیار سخت‌ شد. این‌ تنها مسابقه‌اى‌ بود که‌ ما هرچقدر فرصت‌ به‌ دست‌ مى‌آوردیم، توپ‌ وارد دروازه‌ نمى‌شد. بازیکنان‌ من‌ بازى‌ خوبى‌ را به‌ نمایش‌ گذاشتند و باز هم‌ فرصتهاى‌ متعددى‌ که‌ از دست‌ رفت. ما خوب‌ بازى‌ کردیم‌ اما نتوانستیم‌ نتیجه‌ بگیریم. احساس‌ مى‌کنم‌ ویتور بایا تمام‌ تجربه‌ و هنرش‌ را براى‌ ما کنار گذاشته‌ بود و با عکس‌العمل‌هاى‌ به‌ موقع‌ چتدین‌ موقعیت‌ عالى‌ گلزنى‌ را از اینتر گرفت.

من‌ امیدوار بودم‌ در این‌ بازى‌ به‌ پیروزى‌ برسیم‌ اما به‌ هر حال‌ هنوز در جدول‌ رده‌بندى‌ در جاى‌ نخست‌ هستیم. برایم‌ مهم‌ است‌ که‌ هنوز 4 امتیاز با پورتو و آرتمدیا فاصله‌ داریم. من‌ شیوه‌ بازى‌ تیم‌ را تغییر نخواهم‌ داد و تغییراتى‌ هم‌ صورت‌ نخواهد گرفت.

چرا آدریانو دیر به‌ زمین‌ آمد؟!

* اینتر در برابر پورتو با یک‌ مهاجم‌ به‌ نام‌ خولیو کروز وارد میدان‌ شد و این‌ در حالى‌ بود که‌ آدریانو و رکوبا هر دو آماده‌ روى‌ نیمکت‌ نشسته‌ بودند و منچینى‌ زمانى‌ که‌ مجبور شد آنها را به‌ میدان‌ فرستاد.

منچینى‌ در مقابل‌ سئوال‌ خبرنگاران‌ در رابطه‌ با دیر آمدن‌ آدریانو به‌ میدان‌ مسابقه‌ گفت: او 5 روز بود که‌ اصلاً‌ تمرین‌ نداشت‌ و از شرایط‌ بازى‌ دور بود و کاملاً‌ طبیعى‌ است‌ بازیکنى‌ در این‌ وضعیت‌ نمى‌تواند به‌ تیمش‌ کمک‌ کند. در نیمه‌ دوم‌ با توجه‌ به‌ شرایط‌ مسابقه‌ او را وارد زمین‌ کردم‌ و تأکید مى‌کنم‌ نشستن‌ این‌ برزیلى‌ روى‌ نیمکت‌ ذخیره‌ها هیچ‌ ربطى‌ به‌ مسئله‌ دیر آمدن‌ او به‌ تمرینات‌ و تأخیر یک‌ روزه‌اش‌ ندارد. همه‌ ما آن‌ موضوع‌ را فراموش‌ کردیم‌ و همانطور که‌ گفتم‌ دیگر دوست‌ ندارم‌ در رابطه‌ با آن‌ حرف‌ بزنم.

کروز: اشتباه‌ کردیم‌

* خولیو ریکاردو کروز یک‌ فرصت‌ بسیار خوب‌ را براى‌ گلزنى‌ مقابل‌ پورتو از دست‌ داد و در طول‌ زمان‌ مسابقه‌ اشتباهات‌ زیادى‌ داشت‌ که‌ در صورت‌ دقت‌ مى‌توانست‌ 2 گل‌ براى‌ نراتزوریها به‌ همراه‌ داشته‌ باشد.

«مى‌پذیرم‌ که‌ اشتباه‌ کردم‌ و فرصت‌هاى‌ خوبى‌ از دست‌ دادم‌ اما و ویتور بایا فوق‌العاده‌ بود و اگر او نبود ما حتماً‌ برنده‌ این‌ دیدار بودیم. اینتر خوب‌ بازى‌ کرد یک‌ مسابقه‌ فوق‌العاده‌ ما سعى‌ زیادى‌ کردیم‌ تا به‌ گل‌ برسیم‌ و کم‌کم‌ به‌ هدف‌ خود نزدیک‌ شویم‌ اما گل‌ به‌ خودى‌ ماتراتزى‌ جریان‌ بازى‌ را تغییر داد. من‌ تنها مهاجم‌ برابر پورتو بودم‌ و به‌ این‌ موضوع‌ عادت‌ کرده‌ام‌ چون‌ در زمانى‌ که‌ در بولونیا هم‌ بودم‌ اکثر مواقع‌ من‌ تک‌مهاجم‌ تیم‌ محسوب‌ مى‌شدم‌ و هیچ‌ مشکلى‌ با آن‌ ندارم».

ورون: پورتو سزاوار پیروزى‌ نبود

* خوان‌ سباستین‌ ورون‌ از بابت‌ باخت‌ 2 بر صفر در برابر پورتو ناراحت‌ است‌ و عقیده‌ دارد اینتر مثل‌ همیشه‌ نبود و پورتو هم‌ سزاوار پیروزى‌ نبود.

«ایمان‌ دارم‌ که‌ این‌ باخت‌ به‌ خاطر این‌ بود که‌ ما بازى‌ معمولى‌ و همیشگى‌ خود را انجام‌ ندادیم‌ و آنها هم‌ فقط‌ تا زمان‌ برترى‌ یک‌ بر صفر قوى‌ بودند. فرصت‌هاى‌ زیادى‌ را ازدست‌ دادیم‌ ولى‌ این‌ موضوع‌ نمى‌تواند از ارزش‌هاى‌ تیم‌ بکاهد. به‌ عقیده‌ من‌ بازى‌ عجیب‌ بود و پورتو در حالى‌ پیروز شد که‌ اصلاً‌ سزاوار آن‌ نبود».

آدریانو؟!

فکر مى‌کنم‌ که‌ دیگر نباید در رابطه‌ با او حرف‌ بزنم‌ چون‌ براى‌ همه‌ موضوع‌ روشن‌ شده، او معذرت‌ خواسته‌ و یقین‌ دارم‌ همه‌ چیز خوب‌ پیش‌ خواهد رفت. براى‌ من‌ هم‌ این‌ داستان‌ و مشاجرات‌ دیگر به‌ پایان‌ رسیده‌ و پرونده‌ آن‌ بسته‌ شده‌ است.