آدریانو: رونالدینیو بهترین است

_ آدریانو مهاجم تیم ملى برزیل و باشگاه اینترمیلان ایتالیا به خاطر شم گلزنى بالا، شرایط فیزیکى ایده آل و پاى چپ قدرتمند خود شهره همه اهالى فوتبال است، اما در زمان این مصاحبه جالب آدریانو على رغم اعتماد به نفس بالا کمى هم با احساس خجالت جواب سؤالات را مى دهد. این مهاجم توانا نزدیک به دو ماه مى شود که گلى به ثمر نرسانده. بالاخره چند روز بعد از این مصاحبه او در سرى A مقابل سمپدوریا توانست پس از مدت ها گلزنى کند. آدریانو، امیدوار به جام جهانى در این مصاحبه از اهدافش براى تابستان صحبت مى کند و از اینکه قصد دارد به شرایط ایده آلش در جام کنفدراسیون ها برسد. او همچنین از بازى کردن در کنار بازیکنانى چون رونالدو و روبینیو صحبت مى کند و ضمن تمجید از رونالدینیو نظر خود را در مورد پریرا که احتمالاً ششمین قهرمانى برزیل را به خاطر انتظار زیاد از این تیم چندان بالا نمى داند ابراز مى کند.

در فاصله کمتر از ۱۰۰ روز تا جام جهانى از شما انتظار بالایى براى گلزنى در آلمان مى رود.
< نه، هنوز نه، چرا که هنوز بازیکنانى که قرار است با لباس برزیل در جام جهانى حضور یابند معلوم نیستند. حتى اگر من به خود اعتماد کامل داشته باشم و از حضورم در جام جهانى مطمئن باشم. البته گلزنى و کمک به برزیل در جام جهانى برایم بسیار با اهمیت است.

شما اکنون در دوران بدى از فوتبال خود قرار دارید، این شما را براى جام جهانى نگران نمى کند؟
< نه. همه بازیکنان در دوره اى دچار مشکل مى شوند. چیزى که نیاز دارم این است که آرام باشم و به شدت تلاش کنم. این بد بیارى ها شاید حتى باعث قدرت هر چه بیشتر من شود و من مطمئنم بازى هفته آینده موقعیت هاى فراوانى در اختیار من قرار دهد که من باید از آنها استفاده کنم.

آیا کارلوس آلبرتو پریرا، سرمربى برزیل، در مورد مشکلات کنونیتان با شما صحبت کرده است؟ آیا به شما گفته که نگران نباشید، چرا که با شناختى که او از توانایى هاى شما دارد، جاى شما در ترکیب ثابت برزیل در جام جهانى محفوظ است.
< بله. او در حقیقت در برقرار کردن رابطه بسیار توانا است. پریرا مربى است که همواره از بازیکنان حمایت مى کند. چه در شرایط بد و چه در شرایط خوب. داشتن چنین مربى که همیشه راهنماى انسان باشد عالى است.

براى بازیکنان چه فرقى بین پیراهن تیم ملى و تیم باشگاهشان وجود دارد؟ شما تابستان گذشته بازیهاى فوق العاده اى براى تیم ملى برزیل در جام کنفدراسیون ها انجام دادید ولى در اینتر نتوانستید به فرم ایده آل آن موقع برسید.
<من فکر مى کنم این مسأله به اعتماد به نفس مربوط باشد. شکى وجود ندارد که بازى براى تیم ملى برزیل انگیزه بیشترى به من مى دهد چرا که در این صورت شما براى کسب افتخار براى کشورتان تلاش مى کنید. به اضافه عده بسیار بیشترى بازیهاى شما را تماشا مى کنند. البته بازى براى اینتر به من انگیزه فراوانى مى دهد، اما متأسفانه مشکل من این است که معمولاً بلافاصله بعد از بازیهاى خوبى که براى تیم ملى برزیل انجام مى دهم نمى توانم در باشگاهم به آن خوبى بدرخشم. به هرحال امیدوارم که همه چیز روز شنبه تغییر کند و جام جهانى نیز هر چه زودتر فرا برسد.

حضور چهرهایى شاخص چون، رونالدو، رونالدینیو، کاکا، روبینیو و خود شما در ترکیب تیم ملى برزیل باعث شده که همه از شما توقع زیادى در تابستان امسال داشته باشند. آیا این مسأله مى تواند مشکل ساز شود؟
<ما سعى مى کنیم بیشتر راجع به این مسائل فکر کنیم. ما از توانایى هاى بالاى بازیکنان تیم ملى آگاه هستیم. ما بسیار به هم نزدیک هستیم و فکر نمى کنم قدرتمند بودن تیم ما به هر صورتى برایمان مشکل ساز باشد. ما در زمین بازى خیلى بیشتر از آنکه حتى خودمان مى دانیم قوى تر ظاهر خواهیم شد.

با وجود چنین استعدادهاى نابى در تیم برزیل فکر مى کنید کدام بازیکن از بقیه بهتر است؟
<تنها رونالدینیو. در حال حاضر هیچ کس نمى تواند در سطح او بازى کند و بازى در کنار او براى من افتخار به حساب مى آید.

آیا شما به کارهایى که او با توپ انجام مى دهد حسادت مى کنید؟
<من هرگز نمى توانم حتى آرزو کنم که کارهایى را انجام دهم که او انجام مى دهد. مهارت هاى او نفسگیر است و او براى خودش بازى مى کند.
در مورد تیم هاى هم گروه برزیل در جام جهانى (کرواسى، استرالیا و ژاپن) چه نظرى دارید؟
< ما هر کسى را تحت نظر و بررسى نمى گیریم. چرا که تمامى تیم هاى حاضر در جام جهانى قدر و شایسته احترامند. مى دانیم که هر حریفى مى تواند مشکل ساز شود ولى ما خود را آماده خواهیم ساخت و حداکثر تلاش خود را براى پیروزى در هر بازى به کار خواهیم گرفت.

تیمى وجود دارد که نگران بازى با آن باشید؟ تیمى که ترجیح دهید تا فینال به آنها نخورید؟
< سؤال دشوارى است. فکر مى کنم باید تا آغاز جام جهانى منتظر بود و دید که چه تیمى در آن زمان خوش خواهد درخشید. همواره در جام جهانى حریفى وجود دارد که بهتر خود را آماده کرده و از نظر شرایط فیزیکى اوضاع مطلوب ترى دارد. من ترجیح مى دهم برزیل به چنین تیمى نخورد.

در اینتر شما هم تیمى هاى آرژانتینى بسیارى دارید. آیا در مورد جام جهانى با هم کرى مى خوانید؟ آیا هیچ شرطى با هم بسته اید؟
< نه. ما تنها مى گوییم که از دیدن هم بار دیگر در فینال، درست مثل جام کنفدراسیون ها خوشحال مى شویم، اما هیچ مسأله اى را به شوخى نمى گیریم.

حتى براى جام کنفدراسیون ها نیز با هم شوخى و کرى نداشتید؟
< نه. فقط وقتى من به میلان برگشتم کمى با آنها سر پول شوخى کردم ولى چون حس کردم که چندان لذت بخش نیست بلافاصله شوخى را تمام کردم.

در جام کنفدراسیون ها برزیل قهرمان و شما بهترین بازیکن جام و آقاى گل لقب گرفتید. آیا قصد دارید در جام جهانى این عناوین را تکرار کنید یا حتى اهداف بزرگترى دارید؟
< (مى خندد) مى خواهم براى کسب این موفقیت ها تلاش کنم، اما این بار بسیار سخت تر خواهد بود.
به هر حال مطمئنم اگر بتوانم در حد جام کنفدراسیون ها ظاهر شوم مى توانم بار دیگر این عناوین را درو کنم.

زوج آدریانو _ روبینیو در جام کنفدراسیون ها بسیار مثمرثمر بود، اما شما در کنار خود ، رونالدو، شماره ۹ همیشگى را مى بینید. چه تفاوتى بین این دو براى زوج خط حمله مى بینید؟ آیا شما مجبورید بازى خود را با دیگرى تطبیق بدهید؟
<وقتى در کنار رونالدو بازى مى کنم من خود را تطبیق مى دهم چرا که او از من گلزن تر است و دروازه را بهتر مى شناسد در حالى که روبینیو عمقى تر بازى مى کند. ولى من از بازى در کنار هر دوى آنها خوشحالم. روبینیو خیلى سریع بازى مى کند. حضور این دو در زمین باعث مى شود موقعیت هاى گلزنى زیادى نصیب من شود. چرا که مدافعان حریف باید مواظب آنها باشند و این بازى را براى من راحت تر مى کند. تفاوت میان این دو این است که روبینیو کمى عقب تر بازى مى کند، سعى در توپ گیرى و گلسازى دارد ولى رونالدو یک مهاجم نوک تمام کننده است.

در بازى مقابل روسیه که زمین بازى و شرایط جوى نامساعد بود آیا برزیل را لایق پیروزى دیدید؟
< به نظر من پى بردن به سختى بازى در زمین بد با آب و هوایى فوق العاده سرد تجربه اى گرانبها به حساب مى آید. مهمتر از همه اینکه ما مدتى بود که کنار هم بازى نکرده بودیم و آن بازى فرصتى مناسب براى این منظور بود تا بتوانیم در جام جهانى هماهنگ تر باشیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد